Bundan bir buçuk yıl önce idi. Milli Eğitim eski Bakanı Sayın Ömer Dinçer bakanlık görevini üstlenince bir yazı yazmıştım. Yazımın başlığı “Ömer Dinçer’in önceliği” idi. Bu yazıda Ömer Dinçer’in kişisel sitesinde alıntıladığım bir hikâyeyi paylaşmıştım. Yazımda, “Sayın Bakan’ın sitesindeki ‘yönetim dersleri’ bölümünde birbirinden güzel hikâyeleri okuma imkânı buldum. Hikâyelerden bir tanesi, ‘Sizin hayatınızdaki büyük taş parçaları nelerdir?’ idi. Bu hikâyeyi okuyunca, yeni Milli Eğitim Bakanı için ‘büyük taş parçaları neler olmadır’ diye düşündüm. Aslında bu düşündüklerim toplumun yıllarca tartıştığı ve hayata geçmesini beklediği hususlardır” demiştim. Sayın Bakan, “yönetim dersleri” başlığı altında başkalarına verdiği tavsiyelere kendisi uyup, alıntılanan hikâyede anlatıldığı gibi bir yönetim anlayışı sergilemiş olsaydı, belki daha uzun yıllar bakanlık görevini sürdürecekti. Peki, Sayın Bakan ne yaptı? Buna verileceğim cevap ise bir buçuk yılda çok iş yaptı; olumlu veya olumsuz. Burada Ömer Dinçer, irice kaya parçalarını kavanoza koydu. Ama kavanoza sıra ile çakıl taşı ve kumu koymadı. İri kaya parçaları arasına önce sürahideki suyu döktü. Daha sonra çakıl taşı ve kumu dökmeye kalkışınca kavanoz taştı.
***
Ömer Dinçer, bir buçuk yıl içinde başta teşkilat yasası olmak üzere köklü değişiklikler yaptı; merkez teşkilatındaki hantal yapıyı ve eğitim sistemini değiştirdi, zorunlu eğitimi 12 yıla çıkardı, seçmeli Kur’an-ı Kerim, Siyer ve din eğitimi dersini müfredata koydu, Milli Güvenlik Dersi’ni kaldırdı, 19 Mayıs törenlerinin statlarda kutlama zorunluluğuna son verdi. Bunlar yabana atılmayacak kadar önemli değişikliklerdir. Yaptığı bazı işler ise yarım oldu. Öğrenci kılık ve kıyafet yönetmeliği değişikliği yeterli görülmedi. Öğrencilere, başlarını sadece Kur’an-ı Kerim derslerinde veya imam hatiplerde örtebilme imkânı verilmesi yetersiz görüldü. Oysa bir derste başını örtebilen öğrencinin ikinci derste başını açmak zorunda bırakılması tepkiyle karşılandı. Öğrenci andının ortaokullarda kaldırılması ama ilkokullarda devam etmesi yarım yapılan işlerdendi. Kısa sürede yaptığı köklü değişikliklerle Ömer Dinçer tarihe geçti. Bu yaptıkları belki uzun yıllar unutulmayacak, hafızalarda yer edinecek ve milletimiz de hayırla yâd edecektir ama değiştirdiği eğitim sisteminde ciddi işçilik hataları oldu. Öğretmenlerin, yöneticilerin atama ve yer değiştirmelerinde yumuşak geçiş yapılmadı. Norm fazlası öğretmenlerin atamalarında olsun, özür durumuna bağlı yer değişikliği gibi uygulamalarda olsun, keskin ve sert geçişler yaptı. Eğitimcileri mağdur etti. Üslubuyla yöneticileri ve öğretmenleri üzdü, incitti. Kırdıklarının gönlünü almadı. Yanlış da olsa uygulama ve düzenlemelerde bildiğini okudu, yanlışta ısrarcı oldu. Kısacası, bazı doğru ve güzel adımlar attıysa da, sonraki adımlar yanlış olunca sorunlar çözülmeden taştı. Ancak, Ömer Dinçer’in bizce en büyük hatası, Milli Eğitim gibi devasa bir yapıyı, bu yapının paydaşlarının ve onların temsilcilerinin düşüncelerini, önerilerini, uyarılarını dikkate almadan, kurumsal bilgi ve tecrübe birikimini göz ardı ederek dar bir çevreyle yönetmeye kalkmasıydı. Bir transatlantiğin, Şirket-i Hayriye vapurlarında kullanılan çarklarla yüzdürülemeyeceğini göremedi, görmek istemedi; hele hele bir de ‘geminin köprü üstü’nde bulunanlar hariç tüm personel küstürülmüşken!
Şimdi yeni bir bakan atandı. Öncelikle yeni bakana görevinin hayırlı olmasını diliyorum. Yeni bakan, özellikle yeni eğitim sisteminin yasallaşma sürecinde TBMM Milli Eğitim Komisyonu başkan olarak çok önemli bir görev üstlenmiş ve süreci sağlıklı bir şekilde yönetmişti. O süreçte sendika olarak kendisiyle iyi çalıştık. Sürece katkı sunmak için hazırladığımız raporları dikkate aldı. Bu yönüyle paydaşların görüş ve önerilerini önemseyen bir kişi olarak biliyoruz. Sayın Başbakan, Ömer Dinçer’in, eğitim camiasında kırdığı gönüllerin tamir edilmesi gerektiğinin farkında olarak, özellikle yeni sistemin yasalaşma sürecinde işin başında olan Nabi Avcı’yı tercih etmesi, yeni eğitim sistemini ne derece önemsediğini ortaya koymuştur.
Burada, sağlıklı yürütülmesi gereken, yeni eğitim sistemi ve gönülleri kırılan eğitimciler. Nabi Avcı’nın yapacağı ilk işlerden biri; veli ve öğrenci nezdinde yalnız bırakılan öğretmene ve tüm eğitim çalışanlarına sahip çıkmak, gönüllerini almak ve öğretmenlerin ‘eşit işe eşit ücret’ politikasıyla uğradıkları haksızlığı gidermek olmalıdır.
Öğretmenlik Meslek Kanunu iptal davası
Emek varsa başarı vardır
Mutfak yangın yeri
Sağımızdaki yalanın gerçeği örtme çabası
Bir vakıf insanı, sendikacı Mithat Sevin
Eğitim çalışanlarının güçlü sesi, genel yetkinin değişmeyen adresiyiz
Sendikacılığın hokkabazları
Umudu yeryüzüne aşılamak için daha fazla gayret
Kitabın, davanın, vefanın hakkını veren adam: Erol Battal
Ne rakipsiniz ne de refik
Devlet yalan söylemez!
Destanımıza yeni bir sayfa daha ekledik
Popüler kültürün kutsallarına kurban verilecek hayatlarımız yok
Her başlangıç yeni bir ruh, yeni bir heyecandır
Uluslararası sempozyumumuzun ardından
Sabır, dayanışma, direniş, kararlılık, alın teri...
İlimle yönetemeyen, zulümle yönetir
İyilik örgütlü gücümüzle kazanacak
Gelecek sizinle daha iyi olacak
Truva atı ya da beşinci kol faaliyetleri
Bir halk destanı: 15 Temmuz
Gelecek günler daha güzel olacak
Türkiye Buluşmamızda yapay sınırları aştık
Öze yeni bir yolculuk zamanı
Seçimimiz Kumpasları Bozmalı
Kararlı mücadeleyle güçlü Kazanımlar
Yüreğe Düşen Loğ Taşı
İLKSAN'da Zorunlu Üyelik Dayatmasına Nokta Koyduk
Destanlarımıza destan ekleyen lider kadrolara selam olsun
Yeniden Bismillah
Adım Adım Yükseköğretim Tazminatı Mücadelemiz
MEB'in 'I am Sorry' Deme Lüksü Yok
Y.U. Sendikacılığı
Yönetmelik Durdurulduğunda Atanmışlar Yürür mü?
Özgür Üniversite ve Örgütlenme
Kariyer Basamakları Bariyer Basamaklarına Döndü
Özür Durumuna Bağlı Yer Değişikliği ve Yargı Kararları
MEB Hatasından Dönmelidir
MEB Mevsimsel Norm Güncellemesinden Vazgeçmelidir
Nerden Baksan Haksızlık Nerden Baksan Tutarsızlık!
MEB’e Acil Reçete
Üniversitelerde Özgürlük ve Özlük için Örgütlenme
Tahriklere Gelmeden Kararlı ve Sabırlı Olacağız
Öğretmenler; Ömer’in, Merhamet ve Adaletini Bekliyor
Resen Atamalarda da 40 Bin Defa Düşünüldü mü?
Yeni Yılda da İnşa Sürecinin Öncüsü Olacağız
Sorun Yaşayanda mı Yaşatanda mı?
Yeni Bir Medeniyetin İnşası ve Öğretmenin Değeri
Bu Kez Yanılmak İstiyoruz!
Toplu Sözleşme Süreci ve Üç Cephede Mücadele Etmek
Hükümet ‘Yunanistan’a Döneriz’ Edebiyatından Vazgeçmelidir
Kesintili Eğitim ve Manipülatif Yaklaşımlar
Anadolu Liselerine Öğretmen Seçimi Sınavına Girilmeli Mi?
Yolun Açık Olsun Yusuf Ziya Özcan Hoca
Ek Ödemede Eğitimcilerin Muadili Kim?
Köklü Değişim İçin Yeni KHK’lara İhtiyaç Var
Değişen Paradigma ve Hak Arama Kültürü
Son Toplu Görüşme’de Konfederasyonumuzun Kazanımları!
Usuls
Garip Bir Dava ve Sonrası…
Danıştay ve İsviçre’de Minareyi Yasaklayan Zihniyet!
18 Kasım Çarşamba Günü Meydanlardayız!
Eğitim Kurumlarına Yönetici Seçimi
Öğretmenlerin Beklediği Yönetmelik
Hedefe Emin Adımlarla!
Bu Yanlış Uygulamayla Nereye Kadar!
Öğretmenim! Bu Bir İLKSAN Hikayesidir
Kadro Sözü Üzerinden Bir Yıl Geçti
Sürekli Değişen Kurallar Hukuki Güvenceyi Zedeliyor
ÖRGÜTLENMENİN ÖNEMİ
ÖĞRETMENLİK MESLEĞİNİN KUTSALLIĞI
GAZZE KANAYAN YARAMIZ..
HASSSAS COĞRAFYA
Çanakkale-Gazze Hattında İnsan-ı Kâmili Aramak
Bizimle canlanacak nice umutlara doğru
Örgütlü olmanın bereketiyle birleştik, birleştikçe büyüdük ve güçlendik
Psikopatik zevzeklerin kuru gürültüsü
Öğretmenlik Meslek Kanunu iptal davası
FİLİSTİN DİRENİŞİ, MÜSLÜMANLARIN GELECEĞİ VE EMPERYALİZMİN ÇÖKÜŞÜ