Uzaktan eğitim, belki de bundan sonra geçici çözüm üreten bir ara formül olarak değil, kalıcı çözüm ve uygulamaların planlı ve sistematik bir teşviği olarak hayatımızda öğrenmeyle koşut bir yerde olacak. http://www.guneydoguguncel.com/teknolojik


151 | 20.08.2020
| |

?TEKNOLOJİK ALTYAPI GELİŞTİRİLMELİ? ?Pazartesi Sohbetleri? köşemizin bu haftaki konuğu Eğitim-Bir-Sen Diyarbakır Şube Başkanı Ramazan Tekdemir. Uzaktan eğitim ve yeni eğitim-öğretim dönemine dair görüştüğümüz Tekdemir, ?Dijital yeterlilikler konusunda teknolojik altyapının öğrenen ve öğreten boyutunda geliştirilmesi gerekmektedir? dedi. Yağmur ENSARİ DİYARBAKIR ? Covid-19 salgını nedeniyle alınan tedbirler kapsamında okullar geçici süreliğine kapandı. Okulların kapanmasının ardından uzaktan eğitim sistemi uygulanarak öğrenciler EBA TV aracılığıyla evden eğitim görmeye devam etti. Geçtiğimiz günlerde Bilim Kurulu toplantısı sonrası 31 Ağustos itibariyle uzaktan eğitim 21 Eylül?den itibaren ise yeni normalleşme sistemi ile okulların açılacağı açıklandı. Yeni normale göre okulların açılmasını Eğitim-Bir-Sen Diyarbakır Şube Başkanı Ramazan Tekdemir değerlendirdi. -COVİD-19 İLE BİRLİKTE UZAKTAN EĞİTİM SİSTEMİNE GEÇİLDİ BU SÜRECE NASIL BAKIYORSUNUZ? TEKDEMİR: Covid-19 pandemisi hiç şüphesiz eğitime bakış tarzımızı, eğitimle ilgili uygulamaları ve eğitim kendisini yorumlama şeklimizi değiştirmiştir. Covid-19 pandemisi yüksek bulaş özelliğinden dolayı bütün dünyada yaşamın akışı ve duygusunu hiç beklenmedik zamanda değiştirdi. Yeni normal bir süreci bütün dünya ülkeleri için zorunlu kılmıştır. Hastalığın yayılımını önlemek için kısmi ve tam zamanlı kısıtlamalar, hijyen ve mesafeye ilişkin alınan önlemler çerçevesinde okulların kapanmasına kadar bir dizi önlemlerin alınmasına neden olmuştur. Yüz yüze eğitime ara verilerek eğitim sürecinin kesintiye uğraması riski baş göstermiştir. Pandemi nedeniyle kesinti yaşayan eğitimi telafi etmek adına refleks bir hızda uzaktan eğitim alternatifine yönelinmiştir. -UZAKTAN EĞİTİM SİSTEMİNİ NASIL DEĞERLENDİRİYORSUNUZ? TEKDEMİR: Uzaktan eğitim, şimdiye kadar eğitimdeki bileşen ve paydaş kesimlerin seçenek olarak az kullandıkları bir yöntemdi. Belki de bu yüzden zorunluluk halinde handikapları fazla oldu. öğretmenler, okul yöneticileri ve ebeveynler yeni döneme hazırlıklı değillerdi. Dijital dönüşüm konusunda altyapı problemi yaşayan bölgelerde bunun sıkıntısı daha derin oldu. Uzaktan eğitim, belki de bundan sonra geçici çözüm üreten bir ara formül olarak değil, kalıcı çözüm ve uygulamaların planlı ve sistematik bir tespihi olarak hayatımızda öğrenmeyle koşuk bir yerde olacak. Uzaktan eğitim sorunlu bir süreç olarak başladı. Bu ani ve uzun süreli değişim dürtüsü sebebiyle akademik, duygusal ve psikolojik uyumda yaşanan sıkıntılar ve de fiziksel yetersizlikler nedeniyle kayıplar oldu. Buna rağmen EBA platformunun aktif kullanımı, öğretmenlerin etkileşimi mümkün ve başarılı kılan çabaları iletişim hatları üzerinden sağlanan çevirim içi ve canlı ders ortamları öğrenmede güzel işlerin başarılmasını sağladı. -YENİ NORMAL SÜRECİ NASIL BULUYORSUNUZ? TEKDEMİR: Yeni normal dönemde geleneksel yönleriyle okulların esnek roller üstleneceği ve öğrencinin bilgiye farklı ortamlardan erişme çabalarının öne çıkacağı bir döneme adapte olmamız gerekmektedir. Yüz yüze eğitim hala en geçerli öğrenme yöntemi olarak önemini korusa da içerik, sunum ve yöntem çeşitliliğinde uzaktan eğitim uygulamalarına ağırlık vermemiz gerekmektedir. Etkileşimde eşitlik kuramı gereği öğrenen, öğreten içerik türlerinin birin de bile yüksek düzey kaliteli etkileşim sağlandığında öğrenme anlamlı çıktılara dönüşe bilmektedir. -TELAFİ PROGRAMLARI YARARLI MI? TEKDEMİR: Eğitimde telafi programları sürekli bir öneme sahiptir. Yüz yüze eğitimle bulamadığı uzaktan eğitimin baş gösterdiği yerlerde telafi eğitimi ciddi bir alternatif ve ihtiyaç giderici olarak önem kazanmaktadır. Bu telafi programlarını belirli periyotlarla sıklaştırmak gerekir. -YENİ EĞİTİM-ÖĞRETİM YILINA DAİR NELER SÖYLEYECEKSİNİZ? TEKDEMİR: 2020-2021 eğitim-öğretim yılı 31 Ağustos?ta uzaktan eğitimle başlayacaktır. 21 Eylül 2020 tarihinden itibaren de yine Bilim Kurulu?nun tavsiye ettiği yaş gruplarında sınıf seviyelerinde aşamalı ve seyreltilmiş şekilde yüz yüze eğitime başlanacak. Yeni normal dönemde sınıf sayıları az, sıraların seyretildiği, der saatlerinin azaltıldığı kibrit ve Hyflex bir döneme hazırlıklı olmalıyız. Bu dönemde eğitim sürecinde diğer paydaşı artan ve yenilenen roller olacağı gibi ebeveynlerde pandemiyle beraber yeni eğitsel rollere sahip olacaktır. Öğrenci ebeveynleri eğitsel-sosyal yönleri yanında öğrenme sürecine doğrudan katılıp sorumluluk üstlenecekleri yeni, rolleriyle tanımlı yaşayacaklardır. Yeni normal dönemde okulların temizlik personeli ve mali yeterliliği konusunda ihtiyaçları acil önemde olup buna ilişkin çözümlerin üretilmesi beklenmektedir. Ayrıca dijital yeterlilikler konusunda teknolojik alt yapının öğrenen ve öğreten boyutunda geliştirilmesi gerekmektedir. Eğitimde dijital bölmenin en asgari seviyeye indirgenmesi adına eşit oranda dijital bir planlamanın bütün öğrenciler için yararlı olacağı sonuçlar doğurması adına genel bir çözüme ulaşılmalıdır.
Küfür, Hakaret ve Rencide Edici Yorumlar Yayınlanmayacaktır.

Top